Het is tijd voor een nieuwe woning en u bent wel toe aan een volgende stap. De woningmarkt schreeuwt om koopwoningen en de prijzen blijven maar stijgen, dus dit is hèt moment voor verkopers. Ook voor u om uw woning te koop aan te bieden dus. 

Kopers zijn vandaag de dag kritisch. Alles moet kloppen. Wat wordt de juiste aanpak? Hoe sluit u de ideale deal? Wij van Thuis Totaal Makelaars hebben antwoorden.

Verkoopstrategie
Verkopers zijn gauw geneigd om het maximale uit hun budget te halen op het moment dat de woning de markt op moet. Ze zijn kieskeuriger omdat de bank niet meer dan de marktwaarde conform de wet zal financieren (wat een jaar geleden nog anders was).

In tegenstelling tot wat de meeste verkopers aannemen, is het belangrijk te zorgen dat de woning in staat van direct-te-betrekken is (denk aan nodige verbeteringen zoals een nieuwe keuken, een nieuwe ketel en een pas geschilderde buitenkant), op het moment dat deze de markt op gaat. Helemaal strategisch is het vergroten van het woonoppervlak (middels het uitbreiden met uit- of opbouw). Dit betekent waardevermeerdering; immers wordt hiermee het prijssegment van de woning verhoogd. 
Omdat wij ons erg bewust zijn van de maximale opbrengst die hiermee gegenereerd kan worden nemen wij deze zaken bij Thuis Totaal Makelaars zeer serieus. Wij dragen hier dan ook extra zorg voor. 

Social media
Als verkoper doet u er allereerst goed aan om uw woning via zo veel mogelijk kanalen te promoten. Wij zijn voorstander van het promoten van uw woning via kanalen als social media, die zich hier uitstekend voor lenen. Maar daarbij kan bij verkopers de vrees opspelen het publiek te vermoeien met promotie berichten. 

Via bijvoorbeeld Facebook. Ons advies: vertrouw op de effectiviteit van deze vorm van promotie. Wij hebben hiermee veel succes geboekt. Angelo van der Heiden deelt zijn ondervindingen hierover:

"Eerder in mijn carrière als jonge ondernemer ontstond bij mij het idee om mijn affiniteit met social media te verweven met mijn professionele marketingformule. Tot zeker 95% van de woningen in mijn portefeuille heb ik verkocht via social media. Dit is de toekomst, en wij van Thuis Totaal Makelaars spelen hier strategisch op in.

Wij adviseren onze klanten met klem om op voorhand zo veel mogelijk mensen te proberen te bereiken, en die het te laten weten dat de woning de markt op gaat. Momenteel is de vraag naar woningen hoger dan het aanbod. Dus hoe meer mensen staan te trappelen om een woning te kopen, hoe beter. Wat dan strategisch is, is het als klant zo veel mogelijk mensen bewegen tot helpen promoten. Zoals bijvoorbeeld collega's, vrienden, familieleden op Facebook inspireren berichten te delen. Kosteloze bijkomende reclame. Niks te verliezen, alles te winnen.”

Ook in het stadium vóór publicatie op Funda.nl kan er veel nuttigs worden ondernomen. Denk eens aan wandelen met bekenden en de makelaar door de woning voor een frisse blik. Bepaalde punten die verkopers vaak niet opvallen worden kunnen door een koper wel worden opgemerkt: oude waterschade, afbladderende verfresten of ontbrekende plintdelen. Punten die regelmatig onderschat worden, die wij adviseren niet te verwaarlozen voordat de woning de markt op gaat.

The big picture
Bij Thuis Totaal Makelaars geloven we: De beste deal is de complete deal. Het totaalpakket aan service dat wij bieden is het totaalplaatje dat de meeste van onze klanten voor ogen hebben. Onze wens is dan ook dat onze klanten zich bij ons totaal thuis voelen. Hierbij houden wij oog voor the big picture en kijken wij verder dan de traditionele makelaardij.  

Vandaar onze slogan:  Thuis Totaal Makelaars – Meer dan makelen.